dinsdag 2 november 2010

Wie ben ik?

Om in het kader van de historische benaderingen te blijven, ga ik in dit eerste blogbericht even kort ‘mijn geschiedenis’ schetsen.

Tom verstraete (vanaf nu vervangen door ik) is geboren te Tielt op 27/08/1985 als enig kind.

Vanaf dag 1 werd ik al direct met veiligheid geconfronteerd door mijn mama die bij de lokale politie te Gent werkt. Dit heeft er voor gezorgd dat ik al vanaf mijn jeugd enorm geïnteresseerd was in de veiligheidsdiensten. Dit resulteerde dat ik veel tijd doorbracht op het politiebureau en ook lid was van de jeugdbrandweer. Veiligheid is dus vele jaren de rode draad door mijn leven geweest.

In mijn middelbare schoolperiode heb ik informaticabeheer gevolgd. Het was dan ook meer dan normaal dat ik hierop verder zou gaan in het hoger onderwijs, maar dan bleek deze richting toch niet echt iets voor mij. Er kwamen teveel cijfers bij te pas. Dit heeft er dan ook voor gezorgd dat ik deze opleiding vroegtijdig stopgezet heb.

Sinds mijn achttiende was ik ook al actief bij de vrijwillige brandweer. Daar kon ik dan gelukkig op terugvallen na het stoppen met studeren. In de maanden dat ik geen werk had, heb ik bijna dagelijks bij de brandweer kunnen werken. Daardoor werd de interesse in het thema ‘veiligheid’ terug versterkt en was ik dus al een tijdje aan het uitkijken om hier iets verder in te doen.

In april 2009 ben ik dan het beroepsleven ingestapt bij Belgacom als operator expert storingen op de helpdesk in Brussel. Dit is niet direct een droomjob, maar toch ideaal om te laten samengaan met mijn nieuwe doel in het leven, de opleiding ‘Maatschappelijke veiligheid’.

En hopelijk kan ik na de opleiding dan toch mijn droomjob vinden…

Nu hebben jullie een beeld van ‘mijn geschiedenis’.

Via deze blog zal ik u mijn interpretatie en mening geven bij het vak ‘Historische Benaderingen’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten